e-conomic vs dinero

E-conomic vs Dinero – Hvilket regnskabsprogram er bedst?

E-conomic og Dinero er to af de mest anvendte regnskabsprogrammer i Danmark, men hvilken af dem skal du vælge? Det kan være svært at afgøre, hvilket af de to regnskabsprogrammer, der passer bedst til dig og din virksomhed. Vi vil sammenligne de to regnskabsprogrammer, så du får et overblik over fordele og ulemper ved både e-conomic og Dinero, og hvordan de kan opfylde dine behov, uanset om du er en mindre virksomhed, eller du arbejder for større virksomheder.

Indholdsfortegnelse

Priser

E-conomic priser

  • Basis-pakken koster 249 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

    • Kernefunktioner (momsregnskab, rapporter, kundestyring, finansbogholderi)
    • Adgang til revisor
    • Mobilapp
  • Plus-pakken koster 299 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

    • Alt fra Basis-pakken
    • Integrationer til 3. parts apps
    • Bankintegration
    • Funktioner som ordrer, tilbud og rykkere
  • Smart-pakken koster 349 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

    • Alt fra Plus-pakken
    • Smart Inbox (aflæser bilag og foreslår konteringer automatisk)
    • Autoforslag i bankafstemningen
  • Avanceret-pakken koster 449 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

    • Alt fra Smart-pakken
    • Et abonnement til holdingselskab
    • En ekstra bruger

I alle pakker er der inkluderet 1.000 årlige posteringer. Hvis man har flere posteringer, vil den månedlige pris derfor være højere. Dette gør e-conomic til et mere avanceret valg for større virksomheder, der har mange transaktioner.

Dinero priser

Dinero er et gratis regnskabsprogram, hvis man har en omsætning på maks. 100.000 kr på 12 løbende måneder. Har du en større omsætning, skal du opgradere til Dinero Starter+ eller Pro, hvor man også får adgang til flere funktioner.

  • Dinero STARTER er gratis og indeholder:

    • Ubegrænsede posteringer
    • Fakturering
    • Bogføring
    • Moms
    • App til smartphone
    • Bilag i skyen
    • Omsætningsgrænse på 100.000 kr. på 12 løbende måneder
    • Teknisk support (alle dage 8-23)
  • Dinero STARTER+ koster 245 kr. pr. måned ex. moms (197 kr. ved årlig betaling) og indeholder:

    • Alt fra Dinero Starter
    • Bogføringssupport
    • Bogføringsassistent
    • Bilag i skyen
    • Reklamefri faktura
    • Integrationer til 3. part apps.
  • Dinero PRO koster 345 kr. pr. måned ex. moms (297 kr. ved årlig betaling) og indeholder:

    • Alt fra Dinero Starter+
    • Bogføringssupport
    • Bogføringsassistent
    • Automatisk bankafstemning
    • Scan af bilag
    • Bilag i skyen
    • Tilbudsmodul, ordrebekræftelser, følgesedler
    • Abonnementsfakturering
    • Faktura på flere sprog
    • Vedhæft egne filer og faktura i mailen
    • Anlægskartotek
    • Integrationer til 3. part apps.
    • Revisoradgang

Dinero er især fordelagtigt for mindre virksomheder, der har brug for et online regnskabsprogram og ikke nødvendigvis har brug for avancerede funktioner. Gratis versionen af Dinero kan være tilstrækkelig for virksomheder med lav omsætning, men større virksomheder, der vil bruge Dinero Pro, vil opleve en stor forbedring med funktioner som automatisk bankafstemning og bilagshåndtering.

Brugervenlighed

Dinero er skabt med fokus på iværksættere og mindre virksomheder, som ofte selv tager ansvaret for bogføringen. Programmet er designet til at være brugervenligt, så du let kan sende fakturaer, bogføre transaktioner og holde styr på bilag. Appen og den intuitive brugerflade gør det nemt at komme i gang, og de mange hjælpefunktioner betyder, at man hurtigt kan lave regnskab selv.

E-conomic er primært designet til virksomheder med større aktivitet samt til revisorer og bogholdere. Programmet kan effektivisere processerne betydeligt, især når der er mange bilag og transaktioner. Selvom e-conomic er mere avanceret og har flere funktioner, kan det for mindre erfarne brugere fremstå komplekst. Her er Dinero lettere at sætte sig ind i, især hvis man vil bogføre selv uden at betale for eksterne bogholdere.

Fordele / ulemper

Fordele ved E-conomic

  • Væsentlig bedre og hurtigere bilagshåndtering, især for større virksomheder.
  • Velfungerende app til upload af bilag, oprettelse af faktura mm.
  • Telefon og livechat support alle hverdage.
  • Det mest benyttede regnskabsprogram i Danmark med +170.000 virksomheder tilknyttet.
  • Mulighed for at e-conomic kan håndtere flere posteringer og mere komplekse regnskaber.

Ulemper ved E-conomic

  • Højere priser, især hvis der er over 1.000 posteringer pr. regnskabsår.
  • Betales 3 måneder af gangen.
  • Ingen gratis konto til små virksomheder.
  • Sværere at sætte sig ind i, hvis man ikke er erfaren og vil lave regnskab selv.

Fordele ved Dinero

  • Mere brugervenlig til selvstændige og mindre virksomheder uden stor erfaring med bogføring.
  • Velfungerende app til upload af bilag, oprettelse af faktura mm.
  • Godt overblik over virksomhedens økonomi via dashboardet.
  • Rabat ved betaling af ét år ad gangen. PRO abonnement kan betales månedligt eller årligt.
  • Ubegrænsede posteringer, selv i den gratis version.
  • Forslag til kontering ved bogføring af bilag (kræver PRO).
  • Livechat fra kl 8-23 hver dag (regnskabsspørgsmål kræver PRO).
  • Mulighed for at bruge gratis versionen for mindre virksomheder.

Ulemper ved Dinero

  • Langsom og besværlig bilagshåndtering, hvis der er mange bilag.
  • Mere besværligt at analysere posteringer i saldobalance og afstemme debitorer/kreditorer.
  • Ingen telefon support.
  • Kræver opgradering til Dinero Pro for at få adgang til mere avanceret funktionalitet.

Konklusion - hvilken regnskabsprogram skal jeg vælge?

Både e-conomic og Dinero er gode regnskabsprogrammer, men de er målrettet forskellige typer virksomheder. E-conomic fokuserer på større virksomheder og på at gøre det nemt, hurtigt og effektivt for bogholdere og revisorer at håndtere store mængder transaktioner.

Hvis du er en mindre virksomhed eller iværksætter, der vil bruge Dinero til at håndtere regnskabet selv med færre bilag, anbefaler vi, at du vælger Dinero. Her kan du med fordel opgradere til Dinero Pro, hvis du har brug for mere avancerede funktioner.

Hvis du derimod har større mængder transaktioner og bilag, eller hvis du outsourcer regnskabet til en ekstern bogholder, vil vi anbefale e-conomic. Den betalte version kan spare dig tid og penge ved at effektivisere bogholderens arbejde.

Få hjælp til regnskabet

Hos EESA er vi specialister i både e-conomic og Dinero, og vi kan derfor hjælpe dig med at holde styr på dit regnskab. Med over 12 års erfaring sørger vi for, at dit regnskab er i god orden, uanset om du bruger Dinero eller e-conomic.

For at få mere information eller hjælp til at vælge det bedste regnskabsprogram for dig, så du kan kopiere linket nedenfor og kontakte os direkte.