e-conomic vs dinero

E-conomic vs Dinero – Hvilket regnskabsprogram er bedst?

E-conomic og Dinero er et af de mest anvendte regnskabsprogrammer i Danmark, men hvilken af dem skal du vælge? Det kan være svært at afgøre, hvilket af de to regnskabsprogrammer, der passer bedst til dig og din virksomhed. Vi vil sammenligne de to regnskabsprogrammer, så du får et overblik over fordele og ulemper ved både e-conomic og Dinero.

Indholdsfortegnelse

Priser

E-conomic priser

Priserne hos e-conomic starter fra 249 kr. ekskl. moms pr. måned og de har 4 forskellige pakker.

Basis-pakken koster 249 kr. eksl. moms pr. måned og indeholder:

  • Kernefunktioner (momsregnskab, rapporter, kundetyring, finansbogholderi)
  • Adgang til revisor
  • Mobilapp

Plus-pakken koster 299 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

  • Alt fra Basis-pakken
  • Integrationer til 3. part apps.
  • Bankintegration
  • Funktioner som ordrer, tilbud og rykkere.

Smart-pakken koster 349 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

  • Alt fra Plus-pakken
  • Smart Inbox (aflæser bilag og foreslår konteringer automatisk.)
  • Autoforslag i bankafstemningen.

Avanceret-pakken koster 449 kr. ekskl. moms pr. måned og indeholder:

  • Alt fra Smart-pakken.
  • Et abonnement til holdingselskab
  • En ekstra bruger.

I alle pakker er der inkluderet 1.000 årlige posteringer. Hvis man har flere posteringer, vil den månedlige pris derfor være højere.

Dinero priser

Dinero er et gratis regnskabsprogram, hvis man har en omsætning på maks. 100.000 kr på 12 løbende måneder. Har du en større omsætning, skal du opgradere til Dinero Starter+ eller Pro, hvor man også får adgang til flere funktioner.

Dinero STARTER er gratis og indeholder:

  • Ubegrænsede posteringer
  • Fakturering
  • Bogføring
  • Moms
  • App til smartphone
  • Bilag i skyen
  • Omsætningsgrænse på 100.000 kr. på 12 løbende måneder
  • Teknisk support (alle dage 8-23)

 

Dinero STARTER+ koster 245 kr. pr. måned ex. moms (197,- ved årlig betaling) og indeholder:

  • Alt fra Dinero Starter
  • Bogføringssupport
  • Bogføringsassistent
  • Bilag i skyen
  • Reklamefri faktura
  • Integrationer til 3. part apps.

 

Dinero PRO koster 345 kr. pr. måned ex. moms (297,- ved årlig betaling) og indeholder:

  • Alt fra Dinero Starter+
  • Bogføringssupport
  • Bogføringsassistent
  • Automatisk bankafstemning
  • Scan af bilag
  • Bilag i skyen
  • Tilbudsmodul, ordrebekræftelser, følgesedler
  • Abonnementsfakturering
  • Faktura på flere sprog
  • Vedhæft egne filer og faktura i mailen
  • Anlægskartotek
  • Integrationer til 3. part apps.
  • Revisoradgang

Brugervenlighed

Dinero er skabt med fokus på iværksættere og mindre virksomheder, som ofte selv tager ansvaret for bogføringen. Dette har ført til en særlig indsats for at sikre brugervenlighed. Deres app er velfungerende og brugervenlig og generelt er navigitionen også overskuelig.

E-conomic er primært designet til virksomheder med større aktivitet samt til revisorer og bogholdere. Her accelereres processerne betydeligt i forhold til bogføring, afstemning, bilagshåndtering og rettelse af diverse bilag mm.

Netop af disse årsager har de fleste bogholdere og revisorer en præference for at arbejde i e-conomic.

Hvis hensigten er at håndtere bogføringen selv, er Dinero det optimale valg, da e-conomic potentielt kan fremstå en smule mere kompleks på grund af de mange tilknyttede funktioner.

Fordele / ulemper

Fordele ved E-conomic

  • Væsentlig bedre og hurtigere bilagshåndtering
  • Velfungerende app til upload af bilag, oprettelse af faktura mm. 
  • Telefon og livechat suport alle hverdage.
  • Det mest benyttede regnskabsprogram i Damark med +170.000 virksomheder tilknyttet.

Ulemper ved E-conomic

  • Højere priser, hvis der forekommer over 1.000 posteringer pr. regnskabsår.
  • Betales 3 måneder af gangen.
  • Ingen gratis-udgave.
  • Sværere at sætte sig ind i, hvis man ikke er erfaren og selv vil stå for bogføringen.

Fordele ved Dinero

  • Mere brugervenlig til den der vil bogføre selv uden den store erfaring.
  • Velfungerende app til upload af bilag, oprettelse af faktura mm. 
  • Godt overblik over virksomhedens økonomi på forsiden.
  • Rabat ved betaling af ét år af gangen. PRO abonnement kan betales månedligt eller årligt.
  • Forslag til kontering ved bogføring af bilag (kræver PRO)
  • Livechat fra kl 8 – 23 hver dag (regnskabsspørgsmål kræver PRO) 
  • Kan bruges gratis (dog med begrænsede funktioner)
  • Ubegrænsede posteringer

Ulemper ved Dinero

  • Langsom og besværlig bilagshåndtering, hvis man har mange bilag.
  • Mere besværligt at analysere posteringer i saldobalance og afstemme debitorer/kreditorer. 
  • Ingen telefon support

Konklusion - hvilken regnskabsprogram skal jeg vælge?

Både e-conomic og Dinero er gode regnskabsprogrammer på deres egne måder. E-conomic fokuserer på at gøre det nemt, hurtigt og effektivt for bogholdere og revisorer, mens Dinero sigter mod iværksættere og mindre selvstændige, der ønsker at håndtere regnskabet selv.

Vores anbefaling er, at hvis du ønsker at håndtere regnskabet selv og har et lavt antal bilag og transaktioner, bør du benytte Dinero. Bemærk, at du kun kan give adgang til din revisor eller bogholder med pro-abonnementet.

Hvis du har større mængder transaktioner og bilag, eller hvis du outsourcer regnskabet til en ekstern bogholder, vil vi anbefale e-conomic. En ekstern bogholder vil kunne arbejde mere effektivt og spare betydelig tid. Dette kan ofte også resultere i besparelser af de udgifter man har til bogholderen.

Få hjælp til regnskabet

Hos EESA er vi specialister i både e-conomic og Dinero, og vi kan derfor hjælpe dig med at holde styr på dit regnskab. Med over 12 års erfaring sørger vi for, at dit regnskab er i god orden.